Buskskvättefrånvaro och ängshökar

Hejsan!


Jag sitter fortfarande och fixar bilderna från Norra Skallön och Hagbyhamn. Tjärhovet-bilderna är dock färdiga. För övrigt så tog jag mig en sväng ut till Kläckeberga, ute vid Kalmar Flygplats. Just idag var det främst av skådarsyfte. Där ute har det nämligen setts svarthakad buskskvätta. Det är dock fullt möjligt att paret har givit sig iväg. Jag såg dem inte i alla fall. Men en annan spännande art att se var ängshök. En blågrå rovfågel med svarta vingspetsar. Det var även fullt med gulsparvar där som fick stå modeller. Har inte hunnit fixa någon av de bilderna än så de blir lite andra istället.


Ringduva. Vi kanske inte har solnedgång här på östkusten men kvällsljuset är fint ändå. Nikon D40, Sigma 70-300mm, ISO 200, manuell exponering, slutartid 1/320, bländare 4.


Gråhäger i vassen. När jag först tog den här bilden ute så avfärdade jag den som misslyckad, men när ajg såg den i datorn sedan så gillade jag den och sparade den. Nikon D40, Sigma 70-300mm, ISO 400, manuell exponering, slutartid 1/640, bländare 5.4.


Flygande gråhäger. Den här bilden togs ett par sekunde efter den förra, då den precis hade upptäckt mig och tog till flykten. Nikon D40, Sigma 70-300mm, ISO 400, manuell exponering, slutartid 1/1200, bländare 5.4.

Jo, det var allt för den här gången, blev ett kort inlägg. På lördag ska jag kanske till norra Öland, och på Söndg till Böle Kronopark utanför Rockneby. Denna gången främst i fotosyfte. Ha det bra!

/Rasmus


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin blogg och fina bilder Rasmus :)

2009-05-10 @ 19:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0