Revange...

Hejsan!
I lördags var jag som sagt på Norra Öland, närmare bestämt i Knisa Mosse. Trots en ovanligt fågellös dag var det gott om gulsparvar och man kan jag säga att jag fick "revange" Vad jag menar? Jo, den första fågelbilden jag tog var på en gulsparv. Läget var jättebra och om jag hade den kameran jag har nu skulle den bilden hamna bland mina favoriter. Ja hade dock en usel kameran och resultatt blev... uselt. Men i lördags fick jag ännu en gulsparvschans. Och nu lyckades jag! Äntligen.


Den första dåliga bilden. Panasonic SDR-H50. Automatisk ISO , automatisk exponering.


Och här den nya. Bättre är den i alla fall. Om den är bra får väl ni avgöra... Nikon D40, Sigma 70-300mm, ISO 200, manuell exponering, slutartid 1/2500 s, bländarförval.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0